Butlletí per a professionals

Número 46

Octubre 2016

Benelux

  • Carme Ruscalleda rep l’associació holandesa de sommeliers

     Carme Ruscalleda, ambaixadora del projecte ‘Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016’, ha rebut una delegació de la Nederlands Gilde van Sommeliers (Associació Holandesa de Sommeliers), que han estat de visita per Catalunya aquest passat mes de setembre. Durant la trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme, la xef del Sant Pau els ha explicat la seva visió de la gastronomia com a element clau de la identitat i cultura de Catalunya.

     
    La visita dels sommeliers holandesos ha tingut com a objectiu conèixer millor la producció de vins i les diferents denominacions d’origen catalanes. L’Agència Catalana de Turisme ha participat en l’organització d’aquesta missió inversa, juntament amb l’INCAVI i ACCIÓ, atès el potencial dels participants com a prescriptors de l’oferta enoturística de Catalunya. Per tal donar més projecció a l’acció, l’ACT també ha convidat dos periodistes holandesos que han acompanyat els sommeliers en totes les seves visites i activitats, i que explicaran en les revistes i blogs on col·laboren les experiències dels sommeliers durant la seva estada a Catalunya.

  • Els belgues viatgen un 10% menys a l’estranger

    Durant el trimestre d’abril a juny de 2016, els belgues han anat més sovint de vacances, els viatges han estat de menys duració, i s’hi han gastat més diners, segons un estudi de WES Research & Strategy (http://www.wes.be/fr/extra/reisspecials?guid=23580617-E0D7-41E4-A91E-7A8CBC5B5608). L’estudi també senyala que el turisme a l’estranger ha representat durant aquest trimestre un 57,1% dels viatges realitzats, cosa que significa gairebé un 10% menys que al 2014. Si bé les principals destinacions continuen essent, per aquest ordre, França, Holanda, Espanya i Alemanya, totes perden força.

    Per contra, cal destacar que el turisme domèstic augmenta un 10% respecte al mateix període de dos anys enrere, i enguany ha representat un 42,9% dels viatges realitzats.

    Els desplaçaments en tren i autocar guanyen popularitat, tot i que els mitjans de transport preferits segueixen essent el cotxe (51,9%) i l’avió (24%). 
    Encara que els belgues reserven les vacances amb una mitjana de 3,2 mesos d’antelació, ha augmentat considerablement el nombre dels que ho fan entre una i tres setmanes abans (32%).
    S’han contractat lleugerament menys viatges amb turoperadors (només el 23%) i les reserves per internet continuen creixent i representen ja el 64,5%. Les reserves d’allotjament mitjançant intermediari ja constitueixen el 53,9% del total, augment atribuït a l’ús de pàgines web de reserva, de descomptes (com Groupon.be o TravelBird.be), i plataformes com Airbn.

  • Visit Catalunya: històries per a amants de la cuina

    Aquesta tardor, el Centre de Promoció Turística de l’ACT al Benelux organitza diverses campanyes de promoció online en el marc de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme. Tres blocaires holandesos amb molta repercussió a la xarxa descobriran la riquesa gastronòmica i paisatgística de Catalunya.

    Corno Van den Berg, dels blogs Dromplekken.nl i Amazingplaces.com, visitarà la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre entre el 2 i el 5 d’octubre. Durant aquest viatge descobrirà el Parc Natural del Delta de l’Ebre i la producció d’arròs i de musclos, així com també coneixerà el Priorat, els seus vins i les seves vinyes col·locades en altitud.

    Laura Coolen, del blog Whatabouther.nl, visitarà els Pirineus de Lleida entre el 13 i el 16 d’octubre. Durant el seu viatge experimentarà la gastronomia dels Pirineus i visitarà el Parc Nacional d’Aigüestortes i pobles tradicionals del Pirineu Català.

    Kelly Camfferman, del blog Goodfoodlove.com, i Jeroen Jeurissen, del blog Wijnspijsreis.nl, participaran al presstrip d’enoturisme que tindrà lloc entre el 3 i 7 d’octubre. Aquest viatge es retransmetrà en directe a través de la versió holandesa de Facebook Catalunyaexperience.nl, on, a més, s’incentivarà la interacció dels seguidors amb la blocaire.

    A més, el CPT Benelux col·labora amb la revista holandesa Delicious Magazine amb l’objectiu de donar a conèixer la gastronomia catalana i les activitats organitzades dins d’aquest any temàtic. En aquesta línia, es promocionarà el web oficial Somgastronomia.cat entre els lectors de les plataformes online de la revista.

  • Jetair canvia de nom i esdevé TUI Belgium

     El turoperador més gran de Bèlgica canvia de nom i a partir d’aquest mes d’octubre passa a utilitzar el nom del grup internacional al que pertany: TUI.

    Aquest canvi forma part de l’estratègia del grup TUI per reforçar la seva posició i lideratge en el mercat europeu, on espera créixer i desenvolupar nous productes i fórmules de vacances.

    El turoperador ha fet recentment una crida a les empreses amb qui col·labora perquè facin les adaptacions necessàries i utilitzin la nova marca i el logo de TUI en totes les seves comunicacions (webs, newsletters, tickets, etc).
    Cal destacar, però, que altres parts de negoci del grup TUI a Bèlgica, com ara Sunjets.be, VIP Selection i VTB Reizen, mantindran la seva denominació actual.
     

Nord-Amèrica

  • Augmenten els aeroports americans amb vols directes a Catalunya

    En les darreres setmanes dues companyies aèries, Norwegian i American Airlines, han anunciat noves connexions aèries directes entre Barcelona i els Estats Units, que començaran a partir de 2017. 

    A partir del mes de juny de 2017, Norwegian volarà des de Barcelona a 4 ciutats americanes: Fort Lauderdale, Los Angeles, New York City/Newark i Oakland/San Francisco. A excepció de Newark, que ja comptava amb un vol directe a Barcelona, és la primera vegada que aquestes ciutats americanes tenen connexió amb Catalunya.

    A més, la companyia American Airlines ha anunciat que entre maig i setembre de l’any vinent operarà un nou vol directe entre l’aeroport de Chicago O’Hare i Barcelona. 

  • Barcelona, al Top 10 de preferències dels clients americans

    Una recent enquesta a clients de Travel Leaders Group, la més gran xarxa d’agències de viatges als EUA, ha situat la ciutat de Barcelona en la 8a posició del rànquing de ciutats preferides per viatjar. 

    El 19,6% dels entrevistats ha dit que Barcelona és una destinació de visita obligada, i el 57,7% ha afirmat que estava interessat o molt interessat en visitar-la.  

    Les primers posicions de la llista estan totalment ocupades per destinacions europees. Per davant de Barcelona s’han situat tres ciutats italianes (Venècia, Florència i Roma), a més de Londres, Dublín, París i els creuers fluvials per Europa. 

Europa Central

  • Augmenta el nombre de turistes alemanys a Catalunya

    El nombre de visitants alemanys a Catalunya ha augmentat durant aquest any. Fins a l’agost de 2016, més d’un milió de turistes procedents del mercat alemany han visitat Catalunya, xifra que suposa un augment del 8,6% respecte l’any passat. 

    Catalunya ha rebut 12,6 milions de turistes estrangers durant el període de gener a agost de 2015, un 4,3% més en termes interanuals. Per tant, el creixement del turisme alemany és el doble del creixement del total de turisme estranger arribat a Catalunya durant aquest 2016.

  • Promoció de Catalunya en els torneigs de golf d’Alemanya

    L’Agència Catalana de Turisme promociona Catalunya com a destinació de golf, en els torneigs dirigits a agents de viatges que organitza la revista alemany Touristik Aktuell i el turoperador TUI. L’ACT patrocina juntament amb Vueling, el Patronat de Turisme de Costa Brava i la Diputació de Barcelona, els premis per als guanyadors d’aquests torneigs.  

    El golf és un dels esports que més interès desperta a Alemanya, ocupant la 8a posició dels esports olímpics. Actualment 640.181 jugadors de golf alemanya estan federats.  

    Aquest any els torneigs tenen lloc als camps de Bruchsal (Baden-Württemberg), Velderhof (Rin del Nord-Westfàlia), Maxlrain (Baviera) i Lüdersburg (Baixa Saxònia) i hi participen uns 200 agents de viatges. 

França

  • La televisió francesa emet tres reportatges turístics sobre Catalunya

    TF1, una de  les principals cadenes de televisió francesa, ha emès aquest estiu tres reportatges sobre Catalunya. TF1 és el grup líder de la televisió nacional francesa, que compta amb més de 54 milions de telespectadors i emet diversos programes adreçats al gran públic. L’Agència Catalana de Turisme de França ha col·laborat amb el Patronat de la Costa Daurada, el Patronat de Terres de l’Ebre, el Patronat de Costa Brava i Turisme de Palafrugell per fer possible aquestes tres emissions.

    Els tres reportatges, d’una durada de 5 minuts aproximadament, es van emetre el passat juliol 2016 al telenotícies de les 13h, que compta amb 6 milions de telespectadors cada dia.

    El primer reportatge proposava la descoberta dels principals atractius del Delta de l’Ebre: els arrossars, el delta i l’observació d’ocells.

    El segon se centrava en la Costa Daurada, visitant el monestir de Poblet, la seva història i les vinyes de la regió. Mireu el reportatge (a partir del minut 34).

    I, finalment, el tercer reportatge recorria alguns dels pobles amb encant de la Costa Brava: Calella de Palafrugell, Tamariu i Cadaqués. Mireu el reportatge (a partir del minut 36).

  • Nova guia francesa de sendersime a Catalunya

    L’Agència Catalana de Turisme de França col·labora amb la Fédération Française de Randonée (Federació Francesa de Senderisme), la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) i el Comitè Departamental de Pirineus Orientals en l’elaboració d’una guia francesa sobre senderisme a Catalunya. La guia es publicarà a final de 2016 i se’n farà difusió a través del portal oficial de la Fédération Française de Randonée, l’Fnac i Le Vieux Campeur a França.

    L’objectiu d’aquesta guia és motivar i incrementar el consum i la descoberta dels circuits de senderisme catalans a França.

    La guia inclou una descripció de 22 itineraris de senderisme per tota Catalunya. Es tracta de petits recorreguts, la majoria dels quals formen part d’etapes GR. Cada itinerari es complementa amb un text temàtic de caire cultural, històric o natural perquè els senderistes també puguin descobrir la zona en d’altres àmbits. 

  • La Balaguère programa dues noves rutes a Catalunya

    La Balaguère, turoperador francès especialitzat en rutes de senderisme als Pirineus i a arreu del món, proposa dos nous circuits a Catalunya: un de BTT per la Costa Brava, i un altre de senderisme per la Serra del Montsant, Siurana i Priorat.

    El circuit BTT proposa una ruta que surt de Colliure i recorre la Costa Brava fins a Calella de Palafrugell, passant per pobles amb encant com Begur o Cadaqués, visitant ports, vinyes i cales, combinant rutes d’interior i trams del GR92 al costat del mar.

    L’altre circuit proposa la descoberta de la zona del Priorat a través d’un recorregut per la Serra del Montsant i Siurana. La ruta comença a les vinyes del Montsant i del Priorat i fa un recorregut fins al petit poble romànic de Siurana, per descobrir la natura, la cultura i la gastronomia de la regió. 

    D’altra banda, el Centre de Promoció Turística de l’Agència Catalana de Turisme a França col·labora amb el turoperador La Balaguère en l’organització d’un viatge de premsa que té lloc aquest mes d’octubre i que compta amb la participació de 6 periodistes del mercat francès, amb l’objectiu de donar a conèixer la regió de la Costa Daurada i maximitzar la difusió d’aquesta ruta.

Itàlia i Israel

  • Més de 8 milions d’italians fan les vacances d’estiu al mes de setembre

    8,2 milions d’italians han escollit el mes de setembre per realitzar almenys una part de les seves vacances d’estiu. Això marca una tendència positiva en l’ampliació de la temporada turística respecte l’any 2015. Aquesta és la conclusió d’un estudi realitzat per Coldiretti/Ixe’, del qual es desprèn que el mes de setembre és particularment apreciat pels italians, sobretot pels que cerquen tranquil·litat i relax, però també pels qui veuen la possibilitat d’estalviar, ja que amb l’arribada de la temporada baixa troben preus reduïts fins a un 30%. 

    Amb els viatges de setembre acaba una temporada turística particularment positiva, amb 35 milions d’italians que han realitzat un viatge durant l’estiu del 2016, dels quals un 27% ha viatjat a un país europeu i el 9% a un altre continent, sobretot a Amèrica i Àsia.

  • L’Agència Catalana de Turisme participa a la fira TTG Incontri

    L’Agència Catalana de Turisme ha participat a la fira TTG Incontri, que ha tingut lloc del 13 al 15 d’octubre a Rimini amb una important presència d’entitats i empreses del sector català. TTG Incontri s’ha convertit en els darrers anys en la fira turística més important del mercat, on es donen cita els principals turoperadors i agències internacionals i representa, per tant, una gran oportunitat de promoció pel territori i l’oferta catalana. 

    Enguany, l’estand de l’ACT ha comptat amb la participació del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, la Federació de Turisme de Tarragona, el Circuit de Barcelona-Catalunya, el Grup Serhs, Viajes Olympia i Vueling Airlines.

     

  • El turoperador Graiver programa viatges a la Costa Daurada

    Des del passat mes de juny, el turoperador Graiver, un dels principals del mercat israelià, ha inclòs la Costa Daurada dins de la seva programació.  

    Graiver, que ja proposava paquets a altres zones de Catalunya, com ara la ciutat de Barcelona, ha decidit apostar ara per la Costa Daurada com una de les destinacions ideals per a les famílies israelianes, gràcies a la presència d’allotjaments que poden satisfer les necessitats, tant dels adults com dels nens, i a les possibilitat lúdiques del territori, com ara la presència de Port Aventura World. 

  • La loteria d’Israel premia 1800 subscriptors amb un viatge a Barcelona

    1.800 israelians poden guanyar un viatge a Catalunya. Israel National Lottery premiarà cada mes, durant un any, a 150 subscriptors amb un viatge de cinc dies a la Barcelona, que inclourà vols i allotjament, així com un paquet d’activitats a la ciutat comtal. 

    Es calcula que Israel National Lottery invertirà molts milions d’euros en aquest premi, que tindrà un impacte econòmic molt positiu a la capital catalana. Aquesta decisió representa també una gran visibilitat per la ciutat de Barcelona i de tota Catalunya al mercat israelià. 

    L’Israel National Lottery va ser fundada l’any 1951 per l’alcalde de Tel Aviv per tal de finançar la construcció d’un hospital. Una vegada acomplert el seu objectiu, ha seguit funcionant i compleix 65 anys finançant tot tipus d’obres socials.  

     

Països de l'Est

  • Catalunya, en el Top 10 dels turistes russos

    Espanya i Catalunya es mantenen en el TOP10 de destinacions preferides pels russos. Segons les dades de Rosstat (Agència Federal d'Estadístiques), un 14,5% més de turistes russos han visitat l’Estat espanyol en els primers sis mesos de 2016 en relació al mateix període de l'any passat. 

    Els experts coincideixen a afirmar que la temporada d’estiu ha estat força bona pel que fa a l’emissió de turistes russos cap a l’Estat. D’altra banda, la recent reobertura de Turquia per al mercat rus, que ha tingut lloc a principi de setembre, ja no pot afectar la temporada (pitert.ru; RTourNews.ru).

     

  • Nou director general de Tez Tour

     A final del mes de maig es va produir un relleu a la cúpula directiva de TEZ Tour, un dels grans turoperadors de Rússia. Vladimir Kaganer, que ha encapçalat l'empresa durant els últims 15 anys, ha deixat el càrrec de director general, tot i  que segueix com a accionista. L’ha substituït en el càrrec Dmitry Shershnev, que abans treballava com a cap del departament de turisme interior .

  • Fly One connecta Moldàvia i Barcelona

    Des del passat mes de juny, la nova aerolínia de baix cost Fly One, de la República Moldàvia, ha començat a operar la connexió entre Chisinau (capital de de Moldàvia) i Barcelona, amb dues freqüències setmanals. 

    Fly One mantindrà els seus vols regulars a Barcelona fins el 29 d'octubre, amb la voluntat de reprendre aquesta connexió l'estiu de 2017.

Països Nòrdics

  • Barcelona, city break núm. 1 pels suecs

    Barcelona torna a agafar el relleu i, amb un creixement del 24%, lidera el rànquing de ciutats on viatgen els suecs durant l’estiu 2016. Les destinacions de ciutat més populars l’estiu 2016 han estat: 1. Barcelona (abans en tercer lloc) 2. Londres (manté el segon lloc) 3. Niça (ocupava la 5a posició) 4. Nova York (abans era la número 1) 5. Paris (estava en 4a posició) 6. Lisboa (ocupava la 10a posició) 7. Roma (manté la setena posició)

    Els viatges a ciutats durant els mesos d’estiu han pujat un 22% comparats amb el mateix període de l’any passat. El 26% del suecs continuen preferint volar a les destinacions clàssiques de ciutats com Londres, Nova York, París i Barcelona. 

    El canvi de la moneda ha afavorit un augment del 41% dels viatges a Londres. La tercera posició de Niça s’explica per la celebració del campionat europeu de futbol. I cal destacar que Lisboa ha doblat el nombre de reserves.

  • Noves connexions aèries amb Catalunya

    Norwegian obre una nova ruta directa des de Barcelona, a partir del 2 de novembre 2016: Barcelona-Reykjavik, amb dues sortides a la setmana.

    Tui Nordic també ha confirmat els vols xàrter des d’Oslo, Copenhaguen, Gotemburg i Estocolm cap a Reus, per a l’estiu 2017.

Regne Unit i Irlanda

  • Ryanair obrirà al 2017 noves connexions amb l’aeroport de Girona

    L’aerolínia Irlandesa low cost Ryanair ha anunciat el llançament del seu pla d’estiu 2017, amb 5 noves rutes des del Regne Unit cap a l’aeroport de Girona. 

    Les noves rutes se sumaran a les ja existents des dels aeroports de Bournemouth, Bristol, London Luton, London Stansted i Manchester i seran les següents:

    - Edinburgh – Girona (2 vols setmanals)

    - Glasgow Prestwick – Girona (2 vols setmanals)

    - Leeds Bradford – Girona (2 vols setmanals)

    - Liverpool – Girona ( 2 vols setmanals)

    - Newcastle – Girona (2 vols setmanals)

    D’aquesta manera, Ryanair amplia significativament les freqüències aèries que connecten el Regne Unit amb Girona per a la propera temporada d’estiu.

  • Augment de les reserves a l’Estat espanyol

    L’associació britànica d’agències de viatge ABTA confirma que aquesta temporada d’estiu ha estat tot un èxit per a l’Estat espanyol, ja que hi ha hagut un augment de reserves per part dels britànics del 26%. 

    El director general d’ABTA, Mark Tanzer, confia que l’Estat espanyol continuarà essent el destí número ú per part dels turistes britànics en els propers anys. Contràriament, destinacions com Egipte i Turquia han patit un descens del 70% i el 30% respectivament.

  • Thomas Cook llança un nou pla de pagament mensual per als seus clients

    El nou pla de Thomas Cook permet als clients minoristes dividir el cost de les seves vacances a través de pagaments mensuals deduïts directament del compte bancari. 

    Es tracta d’un pla lliure d’interessos que ja és operatiu per les reserves fetes a través del canal online i que s’està promovent a nivell offline a les botigues de Thomas Cook i Co-operative Travel durant el mes de setembre. Aquest sistema es pot aplicar per totes les reserves de la temporada d’hivern 2016, estiu 2017 i paquets de viatge de llarga distància per la temporada d’hivern 2017-2018.

     

Sud-Amèrica

  • Latam Airlines reforça les connexions directes amb Barcelona, des de Perú i Brasil

    Latam Airlines consolida la seva aposta per la destinació Barcelona. El passat 15 de setembre ha obert una nova ruta des de Lima amb tres vols setmanals (dilluns, dijous i dissabtes), que surten a  les 19.25h i arriben directament a Barcelona el dia següent a les 14.05h. Perú esdevé, d’aquesta manera, un mercat estratègic per Catalunya, no només per aquesta nova ruta directa. sinó també perquè des de 2015 els turistes peruans ja no necessiten visat per poder viatjar cap a Catalunya.

    A més, des del passat 18 de juny 2016, els 4 vols setmanals de la ruta directa  de São Paulo a Barcelona, que també opera Latam Airlines, ja han passat a ser diaris.  

    S´obre, doncs, a partir d´ara una gran oportunitat per tal de poder atraure cap a Catalunya turisme de negocis (MICE) provinent de Sud-Amèrica. La flexibilitat que ofereix un vol directe diari als empresaris que viatgen per motius de negocis cap a Catalunya, ajudarà a que es captin més projectes d´aquest perfil cap a la nostra destinació.

  • Brasil encapçala el rànquing d´utilització d´aplicacions mòbils d´Amèrica Llatina

    Un 34% de les sessions que s’han iniciat per mòbil a Amèrica Llatina, entre juny de 2015 i juny de 2016, s’han realitzat a Brasil, segons ha publicat l’empresa Flurry Analytics.

    Aquesta estadística coincideix pràcticament amb el percentatge que representa la venda de telèfons intel·ligents que es comercialitzen a Brasil: aquest mercat disposa d´un 33´8% de la quota de vendes de smartphones a Amèrica Llatina.

    Les dades emeses per la empresa Flurry Analytics també detallen que el segon país de la regió d´Amèrica Llatina amb més us d’apps és Mèxic (amb un 21%), i Argentina se situa en tercer lloc amb un 8%.

Àsia-Pacífic

  • Setmana Catalana a Singapur 2016

    En el marc de la ITB Asia, la fira de turisme líder en els mercats d’Àsia-Pacífic, que té lloc a Singapur del 19 al 21 d’octubre, l’Agència Catalana de Turisme organitza, juntament amb Turisme de Barcelona i l’OET de Singapur, la “Setmana Catalana a Singapur 2016”. El xef Nandu Jubany, que té 3 restaurants a Singapur, exercirà d’ambaixador de la cuina catalana, i els Minyons de Terrassa faran història amb la primera actuació castellera al Sud-Est Asiàtic.

    L’objectiu de la Setmana Catalana a Singapur és donar a conèixer Catalunya com a destinació turística entre els operadors de la regió d’Àsia-Pacífic. Els mercats asiàtics suposen un flux turístic cada cop més important i estratègic per a Catalunya, amb un creixement anual d’un 30% de mitjana en els darrers anys.

    Entre els actes que es duran a terme, cal destacar la presència de 229 membres de la Colla Castellera dels Minyons de Terrassa, que construiran castells en llocs emblemàtics de Singapur com ara Raffles Place, l’illa de Sentosa i el Marina Bay Sands. D’aquesta manera, tant els visitants de la ITB Asia, com els mitjans de comunicació locals i el públic final podran gaudir de les actuacions castelleres dels Minyons de Terrassa. En aquesta ocasió, la tradició castellera arriba al Sud-Est asiàtic, gràcies a la col·laboració de Qatar Airways, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa i l’ACT.

    Amb motiu de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme impulsat per l’ACT, la gastronomia i l’enoturisme també tindran una forta presència durant la “Setmana catalana a Singapur”. Periodistes locals i empresaris turístics podran viure l’experiència de tastar la cuina del xef Nandu Jubany, amb una estrella Michelin, en els seus nous restaurants a Singapur: el PIM PAM by FOC i el FOC Sentosa. L’any 2014, el xef català va obrir seu primer restaurant a la ciutat, el FOC Restaurant, i el seu gran èxit  ha motivat l’obertura d’aquests dos nous restaurants amb el segell Jubany. Aquests esdeveniments comptaran també amb el suport de Torres i Codorniu, per tal de d’enfortir la marca Catalunya com a referent mundial de turisme enològic.

     

  • El turisme asiàtic creixerà un 65% en la pròxima dècada

    Un nou informe de Visa titulat “Mapping the Future of Global Travel and Tourism in Asia Pacific” prediu que, cap al 2025, 109 milions d’unitats familiars d’Àsia-Pacífic realitzaran com a mínim un viatge internacional a l’any, la qual cosa suposarà un increment del 65% respecte l’any 2015. A més, s’espera que la despesa anual mitjana per cada viatge internacional augmenti un 8% fins als 5.230 dòlars americans per unitat familiar.

    Aquest creixement es produirà, segons l’informe, arran del creixement i l’enfortiment que estan experimentant les classes mitjanes en aquests mercats, una millor connexió a Internet, la millora en la infraestructura dels transports, i una població mundial cada cop més envellida, amb més temps lliure i més recursos econòmics per dedicar als viatges de lleure. L’estudi conclou que, arran d’aquesta transformació en el panorama turístic dels mercats emergents, el perfil típic del viatger internacional serà molt diferent del que trobem avui dia.

    Es preveu que al 2025, els mercats d’Àsia-Pacífic líders en despesa total de viatge seran: la Xina (+86% fins als 255 mil milions de dòlars), Hong Kong (+78% fins als 47 mil milions de dòlars) i Singapur (+99% fins als 45 mil milions de dòlars). D’altra banda, pel que fa a la despesa en viatges internacionals s’espera que l’increment més pronunciat es produeixi en mercats emergents com Indonèsia (+211%), Vietnam (+132%) i l’Índia (+101%).

    Finalment, l’informe conclou que al 2025, els turistes de més de 65 anys d’edat doblaran amb escreix el seu número de viatges internacionals fins a un total aproximat de 180 milions de viatges, el que suposarà una vuitena part del turisme internacional a tot el món. Segons Visa, aquests turistes de més edat es podran permetre realitzar viatges més llargs, faran una despesa més gran per aconseguir un major confort i, a més, enfortiran el sector del turisme mèdic.

Xina

  • L’estada a Catalunya de fans xinesos del Barça, ja té més de 3,8 milions de visualitzacions

    Els sis vídeos realitzats sobre l’estada a Catalunya de quatre fans del Barça ja han aconseguit, fins al mes de setembre, més de 3.879.000 visualitzacions. Aquests fans van guanyar un concurs organitzat per l’ACT i el FC Barcelona a través de les xarxes socials. El premi del concurs era una estada a Catalunya, on els fans van assistir a un partit del Barça al Camp Nou, i també van fer un viatge de familiarització per la destinació catalana.

    Durant l’estada dels fans xinesos a Catalunya, l’ACT va realitzar una sèrie de gravacions que anava publicant a les xarxes socials. La publicació d’aquests vídeos ha tingut, doncs, un gran èxit.

    Aquest concurs, realitzat gràcies al conveni entre l'ACT i el club blaugrana, s’ha fet de forma consecutiva durant les cinc últimes temporades futbolístiques. De fet, aquesta és una de les accions de màrqueting que realitza l'ACT en aquest mercat, i és coneguda entre els més de 5 milions de seguidors xinesos del Barça com Operació Barcelona. 

  • Thomas Cook, a la Xina

    Thomas Cook ha tornat al mercat xinès, després de 110 anys d'absència. El que és un dels principals grups turístics d'Europa, ha establert una agència mixta juntament amb el seu soci estratègic, el grup inversor xinès, Fosun. 

    La nova agència mixta porta el mateix nom de Thomas Cook i aposta clarament pel segment FIT (Free Independent Traveller), és a dir, aquells turistes que sol·liciten programes personalitzats.

  • Només un 13% de les agències de viatges xineses operen turisme estranger

    Segons les dades donades a conèixer per la Xina National Tourism Administration, 3.608 agències de viatges de la Xina tenen llicència per operar turisme outbound, cosa que representa només el 13% del total d’agències registrades. 

    Cal dir també que fins a final de 2015, en tota la Xina (excloent Taiwan, Hong Kong i Macau) hi ha 27.621 agències de viatges que tenen contractats directament a 334.030 treballadors. Així doncs, una agència de viatges xinesa té de mitjana una dotzena de treballadors.

    Catalunya rebia al 2015 uns 240.000 turistes xinesos, que continuen liderant el turisme de compres a l’Estat espanyol.

Generalitat de Catalunya